Blog
10 kalciumban gazdag étel

10 kalciumban gazdag étel

Forrás: Óra Mónika , feltöltve: 2016. január 22. (péntek) 10:40

Ha eddig azt gondoltad, hogy a „tejbajusz” a csonterősítő kalcium bevitelének szükséges velejárója, akkor most figyelj! Vannak ételek, amelyek legalább annyi vagy még több kalciumot tartalmaznak, mint a tej. Képzeld csak el, milyen bajban lenne az a sok ember, aki a tejtermékekkel szembeni intoleranciával vagy allergiával él.

10 kalciumban gazdag étel

Ha eddig azt gondoltad, hogy a „tejbajusz” a csonterősítő kalcium bevitelének szükséges velejárója, akkor most figyelj! Vannak ételek, amelyek legalább annyi vagy még több kalciumot tartalmaznak, mint a tej. Képzeld csak el, milyen bajban lenne az a sok ember, aki a tejtermékekkel szembeni intoleranciával vagy allergiával él.
10 kalciumban gazdag étel
HYPOXI Alakformáló Szombathely

Az alábbi magas kalciumtartalmú ételek hozzájárulnak a csontok és fogak egészségéhez, az izmok fejlődéséhez.

  • Halak szálkával: A lazac és szardínia konzervek fedezik a napi kalcium szükséglet 20-30 százalékát. Ne piszmogj a szálkákkal, a konzerválás folyamán megpuhulnak, így könnyen fogyaszthatók, szinte észre sem veszed.
  • Csontleves: Csakúgy, mint a tengeri herkentyűk, a csirkéből, marhából vagy más húsokból készült csontleves fogyasztása vagy főzés során történő felhasználása szintén előnyös. Könnyű elkészíteni és költségkímélő.
  • Hüvelyesek: 100 gramm csicseriborsó vagy fehér bab majdnem annyi kalciumot tartalmaz, mint egy deciliter sovány tej (118 mg).
  • Füge: A friss füge nagyon tápláló, azonban az év nagy részében nem elérhető nálunk. Semmi baj, hiszen még a szárított füge kalciumtartalma is magasabb, mint a sovány tejé. Csontjaink egészsége érdekében érdemes egész évben fogyasztani.
  • Brokkoli: Ugyan a brokkoli kalcium tartalma az említett ételeknél alacsonyabb, a szervezetünk azonban jobban hasznosítja azt. A tejben több a kalcium, de csak kis része szívódik fel.
  • Sötét leveles zöldségek: A kelkáposzta, valamint a gyökeresek levelei szintén kalciumban gazdagok. Emellett magas a K1-vitamin tartalmuk, ami segít, hogy a kalciumot a csontokban legyen és ne az artériákban.
  • Zabkása: Magas kalcium tartalma mellett elegendő energiát ad a napindításhoz is.
  • Mandula: 100 g mandula 252 mg kalciumot tartalmaz. Számos pozitív hatása ismert. Például segít, ha csökkenteni szeretnéd a súlyodat, de hozzájárul a szív egészségéhez is. Nyugodtan nassolhatod!
  • Narancs és narancslé: Magas C-vitamin tartalma mellett kb. 65 mg kalcium forrása is.
  • Szezámmag: Szórd rá kedvenc ételedre. Egy evőkanálnyi 88 mg kalciumot tartalmaz.
10 kalciumban gazdag étel
Óra Mónika

Hasonló bejegyzések a témakörből

0
Röviden a szénhidrátokról
Röviden a szénhidrátokról

A szénhidrátok az egészséges étrend igen fontos részei. Mivel a szénhidrátok szén, hidrogén és oxigé...

0
Sütőtök krém
Sütőtök krém

A sütőtök nagyon rostos zöldség, ezért egy szelet rozsos vagy teljes kiőrlésű kenyérrel fogyasztva e...

HYPOXI Alakformáló Stúdió Szombathely

Cím: 9700Szombathely, Mátyás király u. 18. I/4.
Adószám: 23922406-2-18

 

Telefon:+36 (30) 386 8864
E-mail:studio@hypoximania.hu

Kövess minket!